Η Σουηδική φίρμα IKEA αποφάσισε να ευαισθητοποιήσει το κοινό της, στηρίζοντας την καμπάνια του Νορβηγικού Ερυθρού Σταυρού. Ο Νορβηγικός Ερυθρός Σταυρός πήρε την πρωτοβουλία να συγκεντρώσει χρήματα για είδη πρώτης ανάγκης.
Μαθαίνοντας την ιστορία της Ράνα, πρώην δασκάλας και μητέρας 4 παιδιών, η οποία έφυγε από το κέντρο της Δαμασκού για το προάστιο Τζαμαράνα, νοικιάζοντας ένα σπίτι από τσιμεντόλιθους. Αυτό. Χωρίς στρώματα, υδραυλικά ή οποιαδήποτε άλλη άνεση διαθέσιμη.
Έτσι, θέλησαν να συγκεντρώσουν χρήματα για την Συριακή Ερυθρά Ημισέληνο, η οποία με την σειρά της προσφέρει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για την οικογένεια της Ράνα και οποιαδήποτε οικογένεια μπορούν να συνδράμουν.
Ο Νορβηγικός Ερυθρός Σταυρός σε συνεργασία με τα IKEA αποφάσισαν να φτιάξουν ένα installation στο μεγαλύτερο κατάστημα IKEA της χώρας (το κεντρικό κατάστημα του Όσλο), πιστό αντίγραφο του σπιτιού της Ράνα.
Με αυτόν τον τρόπο οι επισκέπτες απαλλάσσονταν από την άγνοιά τους και αναγνώριζαν την σοβαρότητα και το μέγεθος του προβλήματος αξιοπρεπούς διαβίωσης των οικογενειών. Έτσι μπορούσαν πιο εύκολα να κατανοήσουν το δράμα του να βρίσκεται μια μητέρα 4 παιδιών σε εμπόλεμη ζώνη και να κάνουν την όποια συνεισφορά τους, τόσο μέσω διαδικτύου, όσο και από το φυσικό κατάστημα.
Η εγκατάσταση είχε περίπου 40.000 επισκέπτες την εβδομάδα και η συνολική καμπάνια του Ερυθρού Σταυρού κατάφερε να συγκεντρώσει 23,8 εκ. δολάρια. Ονομάστηκε «25 Μέτρα Συρίας», όσο και το μέγεθος του σπιτιού (25μ² φυσικά).
Η ρέπλικα (ιδέα της διαφημιστικής POL) δεν είχε σκοπό να χτυπήσει τους Νορβηγούς στο συναίσθημα, αλλά έφερε την φρίκη ενός εμφυλίου πολέμου, μέσα σε ένα κατάστημα το οποίου οι πελάτες επισκέπτονταν περιχαρείς για να οργανώσουν την δική τους ζωή. Να προχωράς σε ένα κατάστημα και να σε χαστουκίζει η πραγματικότητα!
Έξυπνη αντίφαση και με αυτόν τον τρόπο έδωσαν την ευκαιρία στους κάτοικους του Όσλο να μειώσουν λίγο τα έξοδά τους στο κατάστημα, προσφέροντας λίγη ζεστασιά κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Στα κλασσικά ταμπελάκια των τιμών δε, ανέφεραν πληροφορίες για την ζωή της Ράνα, τον εμφύλιο στη Συρία και εξηγούσε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε κάποιος να βοηθήσει.
«Τοποθετώντας ένα συριακό σπίτι δίπλα στα σκανδιναβικά, ήταν προφανώς μια γενναία κίνηση από την εταιρεία, αλλά κυρίως κατέστησε ξεκάθαρα περισσότερο από οποιαδήποτε διαφήμιση, πόσο σημαντικές είναι οι δωρεές και η βοήθεια.» ανέφερε η υπεύθυνη της εκστρατείας ευαισθητοποίησης Maja Folgero.
Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν δεκάδες σημεία στην Ελλάδα που φιλοξενούν πρόσφυγες και πως τα περισσότερα χρειάζονται είδη καθαρισμού, είδη διατροφής και χειμερινά παιδικά ρούχα. Επικοινωνήστε με τους υπεύθυνους για να βεβαιωθείτε για τις ανάγκες που έχει το κάθε σημείο.