Πως θα σχεδίαζαν το σπίτι τους οι διάσημοι ζωγράφοι;
Ο Federico Babina, ένας εξαιρετικά ταλαντούχος καλλιτέχνης, αποφάσισε να ερμηνεύσει την δουλειά κάποιων από τους καλύτερους μοντέρνους ζωγράφους των καιρών μας. Το έκανε με παιχνιδιάρικο τρόπο, ο οποίος όμως είναι 100% εύστοχος και εκφράζει την κατεύθυνση που ακολούθησαν οι καλλιτέχνες.
Πως θα ήταν ένα σπίτι κατασκευασμένο από τον Dali; Αν ο Miro είχε σχεδιάσει το δικό του μουσείο;
Ο αρχιτέκτονας και γραφίστας Federico Babina έχοντας βαθιά γνώση 27 δημοφιλών καλλιτεχνών, μπήκε μέσα στην ψυχοσύνθεσή τους με το project Archist (από τις λέξεις Architecture και Artist).
Αυτή η ερμηνεία του έργου τους, δεν είναι παρά μια μεταγενέστερη συνομιλία με το έργο τους, με παιχνιδιάρικο και κλισέ τρόπο.
Γιατί αν δεν είχε κάποια σήματα κατατεθέντα και κλισέ του κάθε καλλιτέχνη, δεν θα μπορούσες να τους αναγνωρίσεις.
Ο Ιταλός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Άντλησα ευχαρίστηση από το project, όπως φανταζόμουν την αρχιτεκτονική “μουλιασμένη” στην τέχνη, σχεδιασμένη και κατασκευασμένη μέσα από την ερμηνεία της γλώσσας ενός καλλιτέχνη και της αισθητικής του.»
Φυσικά η τέχνη και η αρχιτεκτονική διασταυρώνουν πολύ πιο συχνά τους δρόμους τους από ότι φαντάζεσαι.
Κάποιες φορές το αποτέλεσμα μπορεί να «μιλά» τόσο στους καλλιτέχνες, όσο και τους αρχιτέκτονες, αλλά συχνά το αποτέλεσμα είναι αμφιλεγόμενο.
Το Archist δεν δημιουργεί έριδες, καθώς η παιχνιδιάρικη ματιά που διαφαίνεται στα έργα του, δεν αφήνει περιθώρια για φανατισμούς.
Άλλωστε η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική, πάντα συμπλήρωναν ως τέχνες η μια την άλλη, επηρεάζοντας και προκαλώντας την ανάπτυξη των υπολοίπων τεχνών μέσα από κοινά μονοπάτια, σχολίασε ο Babina.
Συνέχισε λέγοντας «Μου αρέσει να ψάχνω την κρυφή αρχιτεκτονική σε παράλληλα σύμπαντα, υπό αυτή την έννοια, η εικονογράφησή με βοηθά να ανακαλύψω εναλλακτικές γλώσσες. Αυτές οι εικόνες αντιπροσωπεύουν έναν φανταστικό κόσμο σχημάτων που χρησιμοποιεί το πινέλο για να ζωγραφίσει αρχιτεκτονική».
Έκλεισε λέγοντας πως: «Κάθε μέρα προσπαθώ να παρατηρήσω και να ανακαλύψω ξανά τον κόσμο, μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Χωρίς κοινωνικούς όρους και εμπειρία από την ζωή, τα παιδιά έχουν μια πλήρως ανεμπόδιστη ματιά για τα πράγματα».